Garantie en Retouren

Ben je toch niet helemaal tevreden met het product, of is deze stuk? Dan hoef je je geen zorgen te maken. Wij gaan het namelijk oplossen!
 

Product in orde ► 14 dagen bedenktijd

Iedereen heeft bij een koop op afstand, zoals in een webshop, altijd het recht om het product binnen 14 dagen terug te sturen als je hier niet tevreden mee bent. Ook al is het product piekfijn in orde, als het je niet bevalt, kun je het zonder problemen naar ons terugsturen. Stuur in dit geval een mailtje naar info@gadgetbay.nl, dan mailen wij de retourinstructies. Indien je liever gebruik maakt van een modelformulier kun je deze vinden aan het einde van de algemene voorwaarden.
 
Gezamenlijk zullen we vervolgens tot een passende oplossing komen. Wil je graag je volledige aankoopbedrag terug? Geen probleem, dit staat binnen enkele werkdagen weer op je rekening. Wil je het product graag omruilen voor een leuk alternatief? Geen probleem, wij denken graag met je mee.

Als je gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd zijn er wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden:

  • Het product kan alleen worden teruggestuurd indien deze ongebruikt, onbeschadigd, compleet en indien mogelijk in de originele verpakking zit. Heb je bijvoorbeeld een hoesje al een tijdje gebruikt, een screenprotector geplakt of een zegel verbroken? Dan kan dit product helaas niet retour worden gestuurd.

  • Hygiëneproducten kunnen helaas niet worden teruggestuurd, omdat dit niet fris is. Onder deze categorie vallen bijvoorbeeld oordopjes. 

  • Gepersonaliseerde bestellingen of zakelijke bestellingen die speciaal voor jou zijn ingekocht.

 

Product stuk ► Garantie

Producten die wij verkopen hebben wij uitvoerig getest en verzenden wij indien nodig met noppenfolie. Toch kan het voorkomen dat het product kapot aankomt, of dat het product sneller stuk gaat dan je had verwacht. Hiervoor bieden wij natuurlijk garantie. Wij bieden minimaal drie maanden garantie op alle producten, met eventueel aanvullende fabrieksgarantie van één of twee jaar op merkproducten en een deel van onze elektronicaproducten. Onder garantie valt alle soorten schade die is ontstaan met uitzondering van de gebruikelijke slijtage of schade die je zelf hebt veroorzaakt.
 
Wij kunnen je vragen om een foto van de schade te mailen. In enkele gevallen hoeft het product na een duidelijke foto niet meer retour gezonden te worden en bieden we je een nieuw product aan. Als het product wel retour gezonden moet worden zullen wij dit product onderzoeken. Binnen enkele werkdagen hoor je vervolgens per mail de uitkomst: een reparatie of kosteloos een nieuw product ontvangen.
 

Voorwaarden en afhandeling van een retourzending

Ben je wel eens afgescheept met een tegoedbon? Daar hoef je volgens de Nederlandse Consumentenwet geen genoegen mee te nemen. Wij bieden bij een retour binnen 14 dagen na aankoop gewoon een terugbetaling aan als je dit wenst. Niet zomaar een terugbetaling, maar een volledige, inclusief de verzendkosten en eventuele transactiekosten die je hebt betaald bij het bestellen. Na ontvangst van de retourzending (of wanneer is aangetoond dat het product retour is gezonden) wordt de terugbetaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de melding van de herroeping teruggeboekt volgens dezelfde betaalmethode als waarmee de bestelling is betaald. Deze terugbetaling is uiteraard kosteloos.

Zorg er voor dat je de retourzending verstuurt in een voldoende gefrankeerde degelijke enveloppe, waarbij je eigen adres niet meer zichtbaar is. Vermeld in je zending duidelijk je ordernummer. Producten die je retour zendt dienen in beschermende verpakking te worden verstuurd, zoals wij dat ook doen. Komt je retourzending bij ons kapot aan, en was deze niet verpakt in beschermend materiaal zoals noppenfolie, dan kunnen wij dit helaas niet retour nemen. Als een zending zoek raakt bij de logistiek dienstverlener, draagt de verzender hiervoor de verantwoordelijkheid. Bij de heenzending dragen wij de kosten en het risico, bij een retourzending draagt de koper de kosten en het risico. Om dit risico zo klein mogelijk te houden kun je gebruik maken van een PostNL brievenbuspakketje of normaal pakketje waarbij een Track & Trace code wordt gegeven.